Práca v Rakúsku (aj bez znalosti jazyka)

Rakúsko bolo pre mnohých Slovákov ešte donedávna výkladnou skriňou západu. Čisté obchody, mestá, upravené dedinky, slušní a usmievaví predavači, čašníci, dostatok tovaru. To všetko nám pripadalo ako farebný sen keď sme prekročili hranice našej sivej, socializmom poznačenej krajiny. Od 1.5.2011 Slováci majú možnosť sa uchádzať o zamestnanie v Rakúsku, lebo k tomuto dátumu boli zrušené všetky obmedzenia. Najpopulárnejšie sú zamestnania, alebo brigády, kde sa nevyžaduje excelentná znalosť nemeckého jazyka, ako sú opatrovateľky, čašníci, kuchári, barmani, ale veľký záujem je aj o sezónne zamestnania v poľnohospodárstve a cestovnom ruchu. Pri týchto pozíciách si vystačíte často aj so základmi nemčiny a dokonca niekedy aj bez znalosti jazyka.

Čo ľudí najčastejšie ťahá za prácou do Rakúska? Logicky, je to najmä lepšie finančné ohodnotenie. Pre porovnanie, hrubá mzda je v Rakúsku takmer 4x vyššia, ako je tomu u nás. Rakúska legislatíva garantuje rovnaké platové ohodnotenie všetkých zamestnancov bez ohľadu na ich pôvod, preto sa nemusíte báť, že by Vás rakúsky zamestnávateľ mohol vykorisťovať ako lacnejšiu pracovnú silu. Nie je to náhoda, pretože tak si Rakúsko chráni životnú úroveň a zamestnanosť svojich občanov. Keby každá krajina takto rozmýšľala, nikdy by sme sa nedostali do takej ekonomickej krízy, v akej sa nachádzame v súčasnosti. Ak máte záujem odísť pracovať do Rakúska, na aké platy sa môžete tešiť? Zamestnanci v gastronómii ako kuchár a čašník zarábajú okolo 1200 eur, murár 2000 eur, zdravotná sestra 2500 eur, učitelia si mesačne prilepšia o 3000 eur a viac, lekári zarábajú okolo 6000 eur. Záleží na Vašej šikovnosti, Vašich skúsenostiach, vzdelaní a na tom, ako dobre viete po nemecky. Podľa toho sa môžete hlásiť na adekvátne pozície.

Čo je pre Slovákov ešte veľkým lákadlom je fakt, že drvivá väčšina rakúskych firiem ponúka ako benefit svojim zamestnancom 13. a 14. plat. Aj keď všetky tieto priaznivé čísla nás veľmi pokúšajú, je dôležité pamätať aj na vyššie životné náklady, zdravotné poistenie, daň z príjmu, atď.

Ako si nájsť prácu v Rakúsku?
Čím je Vaša znalosť nemeckého jazyka lepšia, tým máte viacero možností. Z pracovno-právneho hľadiska majú uchádzači o prácu zo Slovenska rovnaké práva ako „domáci“. Podobne ako u nás existujú aj v Rakúsku obľúbené internetové pracovné portály, kde zamestnávatelia zverejňujú pracovné ponuky a kde im nádejní kandidáti môžu posielať svoje životopisy. Potom samozrejme existujú aj rozličné agentúry, ktoré ponúkajú prácu, kde nie je nutná znalosť nemčiny. Vo väčšine prípadov sa jedná o nekvalifikované, často sezónne práce, na ktoré nemusíte mať predchádzajúce vzdelanie, špecializáciu, ani skúsenosti. Takýto typ zamestnania padne vhod len keď si potrebujete privyrobiť počas prázdnin. Ak zháňate lepšie platenú prácu, je nutné sa vedieť aspoň dohovoriť po nemecky, lebo inak budete vždy odkázaní na cudziu pomoc.

Ak si budete prácu zháňať cez agentúry, najskôr si overte, či sa jedná o solídnu firmu. Najlepšie je sa spoliehať na zabehnuté spoločnosti, ktoré v tomto biznise pôsobia dlhé roky a môžete si na nich zistiť pozitívne referencie od ľudí, ktorým už prácu pomohli vybaviť. Agentúry si za sprostredkovanie práce vezmú istý poplatok, ale koľko si vezmú má už každá pracovná agentúra v zmluvách uvedené inak.

47 komentárov:

  1. Anonymný15:00

    Dobry den, mala by som zaujem o pracu v rakusku ako chyzna. Jazyk neovladam. Ak by ste mali zaujem, poslem vam svoj zivotopis.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Anonymný16:07

      Tiez by som chcela pracovat v Rakusku ako chyzna. Po nemecky viem trosku, po anglicky uz lepsie. Kam mam poslat zivotopis?

      Odstrániť
    2. PROFESIA.SK | Práca chyžná, Rakúsko22:35

      www.profesia.sk/praca/rakusko/chyzna/
      Kliknite pre ponuky práce na pozíciu chyžná pre lokalitu Rakúsko. Pošlite svoj životopis a nájdite si nové zamestnanie ešte dnes!

      Odstrániť
    3. Anonymný13:40

      Dobry den, mam o tuto pracu v Rakusku zaujem. Ake podmienky musim splnit, aby som sa kvalifikovala na tuto poziciu?

      Odstrániť
    4. Anonymný06:38

      Chcela by som pracovat v Rakusku ako chyzna! Aky je plat?

      Odstrániť
  2. Anonymný15:01

    Dobry den, chcela by som sa spytat, aka je ponuka prace v Rakusku pre pary. S priatelom by sme sa tam chceli prestahovat, ale chceme zostat spolu.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. FAST CASH POŽIČKA07:42

      Fast Cash-rýchla pôžička‎
      www.fastcash.sk/‎
      Pôžička až do výšky 1.200 EUR
      Peniaze od 3 min. na Vašom účte

      Odstrániť
    2. Praca vo Viedni - Ponuka22:39

      Hľadám murára / seriózneho a slušného kolegu do partie.
      Podmienky :
      1. Nemecký jazyk na komunikatívnej úrovni / vedieť sa dohovoriť aj mimo pracé
      2. Predošlá prax na stavbách vyhodou
      3.Živnost aspon 2 mesiace, 12e.hod.,možnost zamestnat sa u Rakuskeho zamestnávatela.
      0949 275 872
      nástup v pondelok
      V prípade záujmu volať LEN AK SPĹŇATE PODMIENKY !
      Plat: 12 EUR/hod

      Odstrániť
    3. Anonymný06:41

      Dobri den. Priatel je murar a velmi sikovni, ale po nemecky velmi nevie. Bolo by mozne sa uchadzat o pracu aj tak? Dakujem!

      Odstrániť
  3. Anonymný22:32

    Dobry den, mala by som zaujem o Vami ponukanu pracu v Rakusku...po nemecky vsak neviem...komu mozem poslat svoj zivotopis?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Chyžná – Attersee22:37

      Práca v Rakúsku ako chyžná. Attersee, Oberösterreich – Hotel pri Attersee (Rakúsko) hľadá 1 ženu na pozíciu chyžná + pomoc pri raňajkách. Nástup je IHNED (takže do pár dní) a sezóna trvá do 30.9… a strava je zdarma. Podmienky : -len žena vo veku 25-40 rokov -dobrá, komunikatívna nemčina -prax ako chyžná.

      Odstrániť
    2. Anonymný06:52

      Dobry den! Mala by som o tuto pracu. Je stale volna prosim Vas?

      Odstrániť
  4. Anonymný20:50

    Aka je to praca v rakusku bez znalosti jazyka? Chcela by som v Rakusku pracovat, ale naskor musim vediet, ze co je to za pracu?

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Anonymný08:02

    Home Credit pôžička

    Získajte 400 až 5000 € a použite ich na čokoľvek. Požiadajte HNEĎ a my vám zavoláme s konkrétnou ponukou.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. PLENKALL07:32

    Pre získanie pôžičky, ponúkame riešenie. Podanie žiadosti, ako aj celé vybavenie je jednoduché a nie je potrebné nikam chodiť, všetko vybavíte cez web stránku PLENKALL.Nie sme najrýchlejší, ale množstvo spokojných klientov, potvrdzuje náš seriózny prístup. Bankový register neoverujeme. Žiadne skryté poplatky. Dokumenty doručíme poštou kamkoľvek, peniaze pošleme na bankový účet.
    Ak máte otázky, môžete zatelefonovať, pomôžeme - poradíme. Informácie a podanie žiadosti na oficiálnej web stránke nebankovej spoločnosti PLENKALL - oficiálny poskytovateľ pôžičiek.

    Telefón:
    0917291669
    E-mail:
    pozicky@plenkall.com
    Web:
    http://www.plenkall.com

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Adrika07:47

    Dobry den mam zaujem o pracu v rakusku. Po nemecky ale velmi neviem. Prosim, aky plat ponukate?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Opatrovanie v Nemecku‎22:33

      Práca ihneď pre opatrovateľky.
      Voľné miesta - Žiadne poplatky!
      www.solidcare24.eu

      Odstrániť
    2. Anonymný06:35

      Zdravim! Je tato praca opatrovatelky v Rakusku stale volna? Ak hej, mala by som zaujem. Na aku emailovu adresu si mam poslat svoj zivotopis?

      Odstrániť
    3. Lenka22:02

      Dobry den, na buduci rok skoncim skolu a budem zdravotna sestricka. Mohla by som sa o tuto pracu opatrovatelky v Rakusku uchadzat ako o prazdninovu brigadu? v septembri musim ist naspat do skoly.

      Odstrániť
  8. Anonymný22:32

    Dobry den, ak je tato pozicia prace v rakusku stale volna, rada by som sa o nu uchadzala. O aku pracovnu napln by sa jednalo?

    OdpovedaťOdstrániť
  9. PRÁCA PRE OPATROVATEĽKY V RAKÚSKU! - Ponuka22:41

    Popis:
    Podmienky pre prijatie
    - opatrovateľský kurz/zdravotnícke vzdelanie
    - komunikatívna znalosť NJ

    Náplň práce
    - závisí od stavu pacienta, ide však o 24h starostlivosť

    Plat
    - závisí od podmienok rodiny, stavu pacienta, Vašej kvalifikácie a pod.
    - 50–60 €/deň (resp. cca 65 €/deň, ak si opatrovateľky hradia odvody zo mzdy) – pre opatrovateľky, ktoré absolvujú opatr. kurz a majú kom. znalosť nemčiny
    - 60–70 €/deň pre zdrav. sestry s dobrou nemčinou
    * Ubytovanie (vlastná izba) a strava zabezpečené v rodine.

    Doprava
    Naše opatrovateľky využívajú služby našej prepravnej spoločnosti, ktorá zabezpečuje dopravu z domu až do rodiny.
    * Rodiny na cestovné prispievajú/ho preplácajú v plnej výške.

    U nás neplatíte žiadne registračné poplatky! Platíte iba za sprostredkovanie pracovného miesta, a to sumu 490 € pre ženy so živnosťou a 550 €, pre ženy bez živnosti.

    Agentúra VaV Slovakia, s.r.o.
    Prešov - 0917 109 507
    Košice - 0948 329 955
    Sabinov - 0948 278805

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Perla21:27

      Dobrý deň! Je táto pracovná ponuka stále aktuálna? Som vyštudovaná zdravotná sestra, po nemecky však veľmi dobre neviem. Bolo by možné aj tak sa uchádzať o túto prácu?

      Odstrániť
    2. Saša21:59

      Dobry den, po nemecky viem plynule, ale nie som vystudovana sestricka. Mozem napriek tomu robit v Rakusku opatrovatelku?

      Odstrániť
    3. Monika12:56

      Dobry den, moje meno je Monika a rada by som pracovala v Rakusku ako opatrovatelka. Po nemecky sa dohovorim, ale chcela by som pracovat na dvojtyzdnove turnusy. Bolo by to mozne? Vdaka!

      Odstrániť
  10. Anonymný07:42

    Dobry den, mam 32 rokov a mam velky zaujem pracovat v Rakusku. Ak by to bolo co i len trochu mozne, ocenila by som pracu, kde sa nekomunikuje, pretoze moja znalost nemeckeho jazyka je len velmi obmedzena. Dakujem!

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Anonymný11:24

    Dobry den, mam zaujem o pracu v rakusku. Po rakusky velmi neviem. Ak by sa dalo, chcela by som pracovat ako chyzna. Kde si ma prosim poslat zivotopis?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Anonymný13:42

      :D :D :D :D No ked po rakusky nevies, tak to sa v Rakusku len velmi tazko zamestnas ;) Ale nie, upokojim ta, nie si v tom sama, ani Rakusania nevedia po rakusky... Ale to bude asi tym, ze sa tam rozprava po nemecky :D

      Odstrániť
    2. Anonymný06:54

      :-D :-D Tak toto je mega fail! :-D ze po rakusky! Skoro som spadla zo stolicky, ked som si to precitala! :-D

      Odstrániť
  12. Karola12:06

    Dobry den prajem. mala by som zaujem o pracu v rakusku ako chyzna. Kde si mam poslat svoju ziadost?

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Martina07:53

    Volam sa Martina mam 23 rokov a chcela by som ist pracovat do Rakuska. Na aku adresu mam poslat svoj strukturovany zivotopis s motivacnym listom?

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Anonymný21:25

    Dobry, je ta praca v Rakusku, ktoru ponukate stale volna? Mal by som o nu zaujem. Som nezamestnany. O co by sa jednalo? Dakujem za odpoved!

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Simona06:37

    Pekný deň prajem. Mala by som záujem o prácu v Rakúsku, ale bez znalosti jazyka. V akých oblastiach by som sa mohla zamestnať. Uprednostňovala by som tie pozície, kedy sa odo mňa nevyžaduje hovorenie, lebo moja znalosť nemčini je slabá.

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Opatrovateľka v Rakúsku?‎06:56

    Naučte sa z NJ to, čo potrebujete
    Akcia! Teraz len 9,90€ Objednať TU: www.vavslovakia.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Praca v Rakusku ako opatrovatelka13:00

      Dobry den, volam sa Jana a mam velky zaujem o pracu v Rakusku ako opatrovatelka/osetrovatelka. Zivim dvoch rodicov, preto mi padne dobre kazda korunka navyse. Nastup mozny ihned!

      Odstrániť
  17. Anonymný21:58

    Dobry den, chcela by som ist pracovat do Rakuska ako opatrovatelka. Aky plat ponukate na tejto pozicii?

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Maja07:52

    Dobry den, prave som skoncila vysoku skolu (socialna praca) a mala by som zaujem o pracu v Rakusku. Najlepsie v oblasti socialnych sluzieb. Kam si mam prosim zaslat svoj zivotopis?

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Zuzka K.13:07

    Pekny den prajem. Velmi rada by som isla pracovat do Rakuska, nebojim sa ziadnej prace, zaopatrim aj chorych starych ludi, postaram sa o zvieratka, lubim aj deti. Ak by ste vedeli o nejakej praci, prosim piste na kisssik@azet.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Práca V Rakúsku Bez Jazyka - hogastjob.com‎13:44

    Cestovný ruch Práca v Rakúsku, Bavorsku a Južnom Tirolsku!
    www.hogastjob.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Renata14:19

      Dobry den! mam velky zaujem o Vasu pracu v rakusku. O co konrektne by sa jednalo?

      Odstrániť
    2. Anonymný13:55

      Dobry den,chcela by som pracovat v Rakusku znalost jazyka je takmer ziadna.Mam mam sancu? Dakujem

      Odstrániť
  21. Dáša08:59

    Dobrý deň. Hľadám si prácu v Rakúsku ako opatrovateľka. Mám bohaté skúsenosti - tejto práci sa venujem už 10 rokov. Pracovala som s cukrovkármi, mám skúsenosť aj s Alzheimerom, demenciou, imobilnými pacientmi. Som veľmi zodpovedná, nefajčiarka a aj komunikatívna. Ďakujem za pomoc pri hľadaní novej práce.

    OdpovedaťOdstrániť
  22. Anonymný22:21

    Dobry den, po nemecky velmi neviem,ale chcela by som robit v Rakusku! Ako sa tam dostat?

    OdpovedaťOdstrániť
  23. Anonymný17:07

    Dobry den. CHcela by som vediet či v rakusku je praca na turnusi napr.dvojtyždnove ale nie opatrovatelka

    OdpovedaťOdstrániť
  24. Anonymný17:20

    Dobry den, mam zaujem o pracu v Rakusku, moze ist o hocijaku nekvalifikovanu brigadu. Po nemecky viem rozpravat ako zaciatocnik...viac rozumiem, ako viem rozpravat.

    OdpovedaťOdstrániť
  25. Anonymný14:04

    Rada bi som sa zamestnala v Rakusku, som pracovita, praca mi nesmrdi a vyzadujem 9 euro na hodinu.

    OdpovedaťOdstrániť
  26. Práca v Rakúsku sme pár a súrne si hladáme prácu vo wiedni v hoteli pokojská či pomcník v kuchyni,ale neni podmiekou zoberieme čo kolvek,práce sa nebojíme,priatelka má dlho ročnú prax výsadba lesních stromčekou a ich okopávanie.A ja ako maliar -natierač ale možeme robiť aj v sklade bez nj.J a ho ovládam slabo a priateľka vôbec.Preto prosíme niekoho kto nám prácu zoženie.Mzda 9-10€ na hodinu,podvodníci sa ani neozívajte v prípade ponuk nás kontaktujte na e-mail jan.rehak66@gmail.com alebo telefon-+421944249166,+421918318489 Ďakujeme za ponuky,ps práce sa nebojíme.

    OdpovedaťOdstrániť
  27. Anonymný16:52

    Dobrý den sme dvaja kamarati hladame pracu v zahraničí na praci nezaleží sme pracovity tel.kontakt na nás 0949 53 00 53 vopred za ponuky dakujeme.

    OdpovedaťOdstrániť

Share

Juhúú, páčil sa Vám článok? Potom ho zdieľajte so svojimi priateľmi :)