Pracovné pozície, ktoré naši rodičia nechápu

Väčšinou keď máte okolo tridsiatky a idete v nedeľu na návštevu k babičke, úplne sa desíte debaty o tom, že ešte stále ste single, nemáte deti a keď sa rozhovor stočí smerom k Vašej kariére, tiež to nie je bohviečo. Jednoducho preto, lebo staršie generácie si nevedia predstaviť konkrétnu prácu za jednotlivými pracovnými pozíciami. U starých rodičov je to celkom pochopiteľné. Avšak žijeme v tak rýchlej dobe, že niekedy ani naši rodičia nemajú konkrétnu predstavu o tom, čo robíme. Prinášame Vám zoznam najmenej chápaných pracovných pozícií rodičmi a starými rodičmi po celom svete.

V celosvetovom prieskume vyšiel tento rebríček, ktorý reprezentuje zamestnania, ktorých náplň rodičia nechápu:

  • Webdizajnér – celkom logické, nakoľko naši rodičia nevyrastali v tak pretechnizovanej dobe, na akú sme dnes zvyknutí my. Percentuálne až 74% rodičov nemá ani poňatia, čo taký webdizajnér vlastne robí.
  • Štatistický pracovník – až 72% rodičov nechápe, čo ich dieťa na pozícii štatistického pracovníka má na starosti
  • Analytik – samotné pomenovanie tejto pracovnej pozície znie veľmi neurčito, preto si staršia generácia (konkrétne 62% rodičov) nevie predstaviť, čo analytik tak usilovne analyzuje :)
  • Manažér sociálnych sietí – nakoľko je to pomerne nová pozícia, nečudovali by sme sa, keby aj množstvo mladých ľudí nemalo poňatia, čo všetko náplň práce manažéra sociálnych sietí obnáša. 62% rodičov nevie, že zamestnanec na tejto pozícii má na starosti spravovanie sociálnych sietí ako sú Facebook, Pinterest, Twitter, Google Plus, alebo LinkedIn, komunikáciu s online komunitou atď.
  • Webový editor – práca editora je rodičom známa, ale akosi si ju 59% z nich nevie spojiť s webstránkami.
  • Sociológ – tejto pozícii nerozumie 52% rodičov. A myslíme, že sa to týka nielen rodičov. Je to jedno z neurčitých zamestnaní, o ktorého nevyhnutnosti sú presvedčení asi len sociológovia :)
  • Produkčný v rozhlasových médiách – pri tejto pozícii tápe v tme 51% rodičov.
  • PR manažér – o dôležitosti PR vedia všetci mladí ľudia a celá táto oblasť sa teší veľkému záujmu uchádzačov. 50% rodičov PR manažérov však stále nevie, čomu sa ich deti venujú. Avšak do veľkej miery to spôsobuje názov prebraný z anglického jazyka.
  • Manažér športového tímu – 43% rodičov si nie je istých, na čo športový tím potrebuje manažéra. A keď sme pri tom, ani čo je jeho náplň práce.
  • Bankový investor – rovnako ako pri predošlej pozícii aj tu 43% rodičov si nevie predstaviť, čo ich dieťa robí počas pracovného týždňa.

A ako ste na tom Vy? Vedia Vaši rodičia, čím sa živíte, alebo ste im to ani neskúšali vysvetliť? :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Share

Juhúú, páčil sa Vám článok? Potom ho zdieľajte so svojimi priateľmi :)