Písanie článkov na internete, do novín, alebo do časopisov

Písanie článkov na internete, do novín, alebo do časopisov vyzerá na prvý pohľad ako lukratívna práca. Nemusíte mať na jej získanie špeciálne vzdelanie, práca nie je monotónna a môžete písať o tom, čo Vás baví a zaujíma. Myslíte si, že jediné, čo Vás delí od jej získania je poslanie životopisu, tak ste na omyle. Čítajte ďalej a zistíte, ako získať prácu, ktorej náplňou by bolo písanie článkov na internete, do novín, alebo časopisov.



V prvom rade ak chcete zbohatnúť ako autor krátkych článkov na webové stránky, alebo stĺpčekov do novín, či časopisov, mám pre Vás zlé správy. Na Slovensku sa to rozhodne nedá. Písanie je slabo, až veľmi zle platená práca. Takže ak ste niekde objavili inzerát, že hľadajú autora na písanie článkov, ešte rozhodne nedávajte výpoveď. Väčšinou písanie článkov je práca na doma. Hmmm...lákavá predstava. Ak však nemáte pracovnú morálku ako zo železa, ani sa o podobnú zárobkovú činnosť nepokúšajte. Písanie článkov na internete, do novín, alebo písanie článkov do časopisov nie je platené paušálne ako býva zvykom v tradičných zamestnaniach, ale býva platené určitou sumou za článok. Napríklad, v novinách Vám povedia, že potrebujú od Vás článok o rozsahu 300 slov o podlahovom kúrení a ponúknu Vám za to 5 eur. Poviete si, skvelé, nájdem na internete nejaké informácie o kúrení, okopírujem to a pošlem ako svoj výtvor. Nebudem Vám klamať, áno, je to bežná praktika, ale väčšinou Vás hneď pri prvom článku odhalia. Vy si nezarobíte a okrem toho utŕžite poriadnu hanbu. Takže, ak Vás to už od školských čias zvádza k opisovaniu, tu sa toho musíte jednoducho zriecť. Písanie článkov si jednoducho vyžaduje veľkú mieru tvorivosti a disciplínu. Ak si chcete tak privyrobiť zopár desiatok eur mesačne musí Vás to baviť natoľko, že by ste to boli ochotní robiť aj zadarmo.



Ak som Vás stále neodradila, potom Vám doporučujem založiť si blog a písať. Skúste pridať aspoň 20 – 30 článkov mesačne a uvidíte, či máte trpezlivosť sa s tým zaoberať. Písanie môže byť ľahké, ale aj ťažké. Keď píšete o niečom, čo dokonale poznáte a vedeli by ste o tej téme rozprávať z hlavy aj 3 hodiny bez prerušenia, potom máte článok napísaný za polhodinku. Ale ak ide o tému, o ktorej nič neviete, môžete sa pristihnúť pri tom, že celý deň pozeráte na prázdny dokument vo Worde a hypnotizujete pohľadom blikajúci kurzor.

Písanie článkov na internete, do novín, alebo do časopisov
Zdroj: roldanking.blogspot.com


Keď však zo srdca túžite zarábať peniaze písaním článkov do časopisov, novín, alebo na internetové stránky, potom vo svojej žiadosti nezabudnite uviesť odkazy na svoje publikované články, dávajte si pozor na štylizáciu viet a správnu gramatiku. Ak patríte k talentovaným autorom, potom si Vás práca nájde sama. A ak nie, potom by ste mali túto formu kariéry pre seba zavrhnúť a zamerať sa radšej na niečo iné.

19 komentárov:

  1. Anonymný12:47

    Pisanie clankov na internete vyzera ako zaujimava brigada. Poprosila by som o blizsie informacie. Kolko sa plati za jeden clanok?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Anonymný11:45

      Dobry den, mala by som zaujem o pisanie clankov na internete, alebo do novin. Ozvite sa mi prosim na kuriatko1987@azet.sk

      Odstrániť
  2. Anonymný14:57

    pisanie clankov na internete, do novin, alebo casopisov je skvela brigada, ale aj praca. Ja som si tak zarabala pocas strednej skoly a neviem si to vynachvalit. Bolo to asi pred 10 rokmi a vtedy som dostavala 150 korun za clanok, co je 5 eur...a to bolo ako davno...neviem si predstavit, kolko musia platit dnes :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Anonymný22:01

      Ja som tiez kedy si davno pisala clanky do novin a platili mi okolo 100 korun...neviem preco, ale mam tusaka, ze pomery v tejto sfere sa velmi nezmenili...pochybujem, zeby platili nejako vyrazne viac...ale zalezi od toho, co to budu za noviny...

      Odstrániť
    2. Anonymný11:49

      Ahojte, vedeli by ste mi dat kontakt na tie noviny? A ako ste sa dostali k tomu pisaniu do novin?

      Odstrániť
  3. Anonymný21:33

    Ja som pisala do novin tiez brigadne...ale bolo to uz davno...tiez som myslim dostavala okolo 200 korun za clanok. Ziskat takuto pracu nie je tazke, staci len ked mate dobru stylizaciu viet, gramatiku na vysokej urovni (aj ked si precitam clanok na topkach, idem umret od smiechu, takze mozno ani to netreba :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Anonymný11:50

      200 korun je celkom slusny zarobok...akolko slov museli mat tie clanky?

      Odstrániť
    2. Anonymný11:52

      200 korun za clanok je slusny zarobok.. A kolko musel mat slov?

      Odstrániť
  4. Anonymný08:10

    mala by som zaujem o tuto pracu...pisanie clankov na internete ma bavi, myslim, ze by mi to islo...prosim, kontaktujte ma s blizsimi informaciami o tejto praci

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Anonymný07:55

    Som súkromný veriteľ, poskytujem pôžičky spoločnostiam a jednotlivcom s nízkymi a cenovo dostupnými úrokovými sadzbami vo výške 2%. Kontaktujte nás pre spracovanie úveru a prevod do 48 hodín; napíšte nám teraz: ludmilaloancompany7@gmail.com

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Garantovaná půjčka,celá SR07:36

    PŮJČKA,která je bez nahlížení do registru,od přímého investora ze soukromých zdrojů.Potřebujete si půjčit menší nebo větší obnos od 1200eur – 200000eur.Čerpáte peníze tak,jak se u renomované firmy očekává.Máme výhodné podmínky a nízký úrok od 6%.Veškeré potřebné informace se dozvíte a vše vyřídíte z pohodlí domova.Neváhejte a volejte na tel.: +420722341717

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Anonymný07:42

    To znie ako zaujimava praca...kolko by som dostala zaplatene za jeden clanok?

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Anonymný11:51

    DObry den, mala by som zaujem o pisanie do modnych casopisov. Uz rok aj nieco sa venujem svojmu blogu a myslim, ze mi pisanie celkom ide. Moda ma bavi, aj sa v nej vyznam. Vedeli by ste mi dat kontakt na nejake modne casopisy, ktore hladaju copywriterov?

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Anonymný07:50

    Dobry den, tato pracovna napln vyzera zaujimavo. Chcela by som pisat clanky na internet, alebo do novin. Kolko platite?

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Práca z domu za 1 000 € - pzd.sk‎07:32

    Zarábam prácou z domu cez internet. Ukážem ako dosiahnuť príjem 1000 €.
    www.pzd.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Anonymný04:21

    Ak chces pisat clanky pre rozne magaziny napis mi na admin@internetovy.biz napis o akej teme by si rad pisal a rovno posli aj jeden clanok na ukazku..odmena na zaklade kvality clanku

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Anonymný15:08

    Som študentkou VŠ a veľmi rada by som sa chcela písať články do novín, časopisov alebo na internete s rôznou tematikou. V prípade vášho záujmu, kontaktuje ma prosím na mail: barushka612@gmail.com, vopred ďakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Anonymný17:19

    dobrý den rada citam aj pisem na strednej som písala do skolských casopisoch na rozne témy mala by som záujem prosím kontaktujte ma na e-mail: lindanguyenkhanh@gmail.com

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Anonymný23:48

    Dobrý večer, ja by som chcela napísať svoj životný pribeh.Bud do časopisu alebo vidat malu knihu.O prežitých veciach.Starostiach aj radostiach....

    OdpovedaťOdstrániť

Share

Juhúú, páčil sa Vám článok? Potom ho zdieľajte so svojimi priateľmi :)