Písanie PR článkov sa v
ostatnom čase veľmi spopularizovalo. Ak ponúkate nejakú službu,
alebo produkt, potom nestačí mať zaplatenú len reklamu v
televízii, časopisoch, alebo v rádiu. Veľké percento z
obchodných transakcií sa dnes deje priamo na internete a nie je
preto vôbec ničím výnimočným, keď firmy platia jednotlivým
stránkam za publikovanie PR článkov. Podľa toho, akú má daná
stránka návštevnosť a koľkých ľudí svojím obsahom oslovuje
sa odvíja aj konečná cena za PR článok.
Písanie PR článkov mi ide, kde sa môžem uchádzať o prácu?
Ak sa chcete živiť písaním PR článkov, musíte spĺňať zopár kritérií. PR články musia mať špecifický obsah a aj formu, aby spĺňali svoj účel. Keď si dá nejaká spoločnosť napísať PR článok, sleduje tým vzbudenie záujmu, chce svoju cieľovú skupinu zákazníkov informovať o produkte, službe, alebo nejakej akcii. PR článok je teda formou propagácie. Na internetových stránkach dnes nájdete obrovské množstvo článkov, ktoré majú prívlastok, že sú PR, ale nie vždy to tak je. PR znamená Public Relations a jeho úlohou je budovať vzťahy s verejnosťou. PR oddelenie sa zaoberá komunikovaním informácii smerom k zákazníkovi. PR nemusia byť len články, PR bývajú aj akcie, ktoré sú určené pre vybrané médiá a novinárov.Napríklad, francúzska spoločnosť Lancôme uvádzala na trh nový parfém La Vie Est Belle, ktorého tvárou sa stala Julia Roberts. Pre verejnosť Julia nafotila reklamné postery a do televízie nakrútila reklamný spot. Toto bolo súčasťou marketingu. Avšak PR malo za úlohu zorganizovať event pre novinárov, ktorý tento parfém odprezentujú v médiách verejnosti. Aby ste mali predstavu, ako to na takom PR evente vyzerá pozrite si nasledovné video.
Nikdy netreba podceňovať
silu médií a práve tým sa zaoberá PR. Poviete si, že to je
skvelý život. Byť hosťom na zaujímavých akciách, stretať
šikovných a ambicióznych ľudí, zadarmo sa najesť a stráviť
nejaký čas v nádhernom prostredí a potom o tom napísať zopár
slov. To by asi chcel robiť každý, no nie? PR na takejto úrovni
má česť robiť len zopár najlepších autorov na svete. Na to,
aby ste boli tak žiadaní, že Vás pošlú na luxusnú VIP akciu sa
musíte vedieť predať a Váš PR článok musí firme ktorá si ho
objednala priniesť želaný efekt.
Aké sú teda kvality autora najlepších PR článkov?
V čitateľovi vie autor kedykoľvek vzbudiť želanú emóciu. Vie ho rozosmiať, vie ho nahnevať, vie ho upokojiť. So slovami autor PR článkov vie čarovať tak, ako Harry Potter so svojím prútikom. Písanie mu ide ľahko od ruky a celkový výsledok nepôsobí ako zaplatená reklama, ale ako majstrovské dielo, pričom čitateľ nadobudne neodbytný pocit, že sa musí o predmete PR článku dozvedieť viac. Veľmi ľahko spoznáte PR článok od netalentovaného autora. Bude neosobný, nekritický a bude falošne pozitívny. Takéto takzvané PR články nemajú na oslovenie potencionálneho zákazníka žiadny účinok.
Takže ak sa chcete živiť
písaním PR článkov, skúste si na nečisto vyskúšať, či by
ste vedeli napísať napríklad o uvedení nového parfému na trh
tak, aby ľudia, ktorí si daný článok prečítajú mali okamžite
chuť ísť ten parfém ovoňať. Ak Vám to padne zaťažko,
trénujte. Písanie sa zlepšuje každým napísaným slovom. Potom,
po čase, keď sa Vaše PR články stanú výbornými, uvidíte, že
Vás začnú oslovovať firmy a jednotlivci sami od seba, ktorí od
Vás budú chcieť, aby ste pre nich napísali PR článok.
Mala by som zaujem o tuto pracu. Pisanie ma bavi. Kolko platia za pisanie pr clankov?
OdpovedaťOdstrániťTiez by som mala zaujem o pisanie pr clankov. Ak je tato pracovna ponuka stale aktualna, prosim kontaktujte ma
OdstrániťPublic relations (PR), tvorba a vkladanie tlačových správ a PR článkov. Relevantné odkazy na Vaše webstránky! Služby v oblasti uverejňovania PR článkov!
OdstrániťDobry vecer, moje meno je Cilka a mala by som velky zaujem o tuto pracu. Prosim Vas, kolko platite za jeden napisany PR clanok? Pisanie ma velmi bavi, na skole som vzdy vyhravala sutaze v literarnej tvorbe.
OdstrániťPisanie PR clankov z mojho pohladu je velmi tazka praca, ak sa ma samozrejme robit kvalitne. Mnoho ludi len okopci nejaku marketingovu spravu, co dostanu z PR oddelenia a myslia si, ze maju vystarane. Napisat kvalitny PR clanok je umenie.
OdpovedaťOdstrániťSuhlasim...pisanie kvalitnych PR clankov je drinka...to nie je len o tom, ze clovek si sadne za pocitac a vie si otvorit Word a pouzivat klavesnicu...PR clanok musi motivovat k predaju, alebo minimalne vzbudit zaujem o produkt, alebo sluzbu, ktoru propaguje...a napisat to tak, aby to ludi zaujalo je fakt umenie...
OdpovedaťOdstrániťNapisat PR clanok to vobec nie je tak lahke, ako si to vacsina ludi mysli. V zahranici sa tomu venuju marketingovy specialisti, zatial co u nas to niekedy daju napisat hocijakemu idiotovi a potom to tak aj vyzera!
OdstrániťAka je cena za napisanie jedneho PR clanku prosim?
OdpovedaťOdstrániťFast Cash-rýchla pôžička
OdpovedaťOdstrániťwww.fastcash.sk/
Pôžička až do výšky 1.200 EUR
Peniaze od 3 min. na Vašom účte
Dobry den, mam 3 rocne skusenosti s pisanim PR clankov. Ak je tato praca stale volna, prosim, dajte mi vediet.
OdpovedaťOdstrániťDobry den, je tato pracovna ponuka pisania PR clankov stale volna? mala by som o nu seriozny zaujem!
OdpovedaťOdstrániťZdravím, písala som PR články pre jeden známy webový portál asi 2 roky, čiže mám s tým bohaté skúsenosti. Teraz som na voľnej nohe a potrebujem si privyrobiť. Takže ak by ste potrebovali PR článok, napíšem Vám ho za 10 eur.
OdpovedaťOdstrániťwww.jaspravim.sk/
OdpovedaťOdstrániťNakúpte lacné PR články a textové služby pre firmu, webstránku.
Dobry den, rada pisem PR clanky...zatial som este pre nikoho nepisala, ale pre radost si pisem kazdy den. Myslim, ze som v tom dobra, viaceri ludia ma pochvalili. Kolko prosim platite za jeden PR clanok? A kolko slov musi mat?
OdpovedaťOdstrániť