Laserová Operácia Očí - Investícia do Zdravia, Ktorá Sa Oplatí

Laserová operácia očí je perfektné riešenie pre ľudí, ktorých unavuje život s okuliarmi, alebo kontaktnými šošovkami. Nie každý to dokáže pochopiť, ale aj keď dioptrické okuliare môžu byť veľmi štýlové a pridávajú mnohým ľuďom na šarme, denno denne pridávajú mnohým z nás vrásky na čele. Prečo? Stačí si vyskúšať len jeden deň s dioptrickými okuliarmi.

Za prvé, stále musíte kontrolovať, či ich máte so sebou. Bez nich totiž nemôžete opustiť dom. Nevedeli by ste šoférovať, na ulici prehliadate známych a čítanie Vám robí značné problémy.

Potom je tu počasie. Keď je slnečno, nemôžete ich nosiť, lebo potrebujete pre bezchybné videnie slnečné okuliare. Ak máte dioptrie, potom pri kúpe slnečných okuliarov musíte investovať do nových tmavých sklíčok s dioptriami, čo v preklade znamená ďalšie peniaze a starosti navyše. Ak pre zmenu zase prší, musíte si sklíčka na dioptrických okuliaroch stále utierať, aby ste vôbec niečo videli. A ľahké to nie je ani keď je vonku zima. Stačí prechod zo studeného prostredia do teplého a sklíčka Vašich okuliarov sa Vám v sekunde zmenia na dve zahmlené machule.
Laserová operácia očí
Zdroj: beautystylo.com


Pozerajte sa na svet novými očami


Ak nosíte kontaktné šošovky, iste sa Vám to aspoň raz stalo. Večer ste unavení odpadli do postele a okamžite ste zaspali. Alebo ste si čítali zaujímavú knižku, ale uprostred kapitoly sa Vám jednoducho zavreli oči a zobudili ste sa až ráno. Ten šok a zároveň skvelý pocit po prebudení, keď zrazu vidíte úplne ostro je tak výrazný, že si ho zapamätá každý. Až potom sa naštartuje logické myslenie a Vy si spomeniete, že ste si večer nevytiahli šošovky z očí a sklamane zvesíte kútiky úst. Prečo by ste sa mali takto obmedzovať? Stačí podstúpiť laserovú operáciu očí a Vy si môžete ostrý pohľad vychutnávať každé ráno. Zbavíte sa nekonečného čistenia prachu na sklíčkach okuliarov a pri cestovaní, či športovaní objavíte úplne nové možnosti. A ďalšie plus? Už nikdy viac neminiete ani euro na nové dioptrické okuliare, šošovky, alebo roztok na šošovky.

Laserová operácia očí riziká


Každý operatívny zákrok prináša so sebou aj isté riziká. Ak Vám niekto tvrdí, že nie, neverte mu. Seriózna očná klinika Vás na prípadné riziká, ktoré môžu súvisieť s laserovou operáciou očí upozorní vopred pri dôkladnom vyšetrení Vášho zraku. Každý človek je iný a aj pri rovnakom očnom defekte jeho organizmus môže na laserovú korekciu zraku reagovať úplne inak, ako pacient pred ním. Preto by Vám žiaden lekár nemal sľubovať zázraky na počkanie. Pokiaľ po dôkladných vyšetreniach lekár usúdi, že pre Vás laserová operácia očí by nebola prínosom, potom Vám ju neodporučí. Zdravie máme len jedno a preto sa s ním nikdy neoplatí hazardovať. A laserová operácia očí nie je výnimkou. Avšak nemusíte sa báť. Zvyčajne platí, že lekári vedia nájsť vhodný zákrok pre 9 z 10 pacientov.

Aký problém vie laserová operácia očí vyriešiť?


Laserovým zákrokom sa dá odstrániť ďalekozrakosť, krátkozrakosť a aj astigmatizmus. Laser zmení zakrivenie rohovky tak, aby optický systém zobrazoval čo najvernejšie pozorované obrazy na sietnici tak, ako to robí u zdravých očí. Čo keď z nejakého dôvodu nemôžete podstúpiť laserovú operáciu očí? Nemusíte zúfať, očný defekt sa dá v niektorých prípadoch odstrániť bezpečnou vnútroočnou operáciou.

Čo musím podstúpiť pred samotnou laserovou operáciou očí?


V prvom rade dôkladné vyšetrenie. Nepotrebujete na operáciu žiadne odporúčanie, alebo sprievodný lístok od iného lekára, ale vyšetrenie (najlepšie na klinike, kde Vám zákrok budú robiť) je nevyhnutnosťou. Prečo? Pretože Vy chcete perfektný zrak a lekár Vám ho chce dať. Máte spoločný cieľ, ktorý sa ale nedá dosiahnuť bez dôkladného vyšetrenia. Takéto vstupné vyšetrenie trvá približne 2, až 3 hodiny. To závisí hlavne od toho, čo všetko budete chcieť s lekárom prebrať a čo všetko ohľadom operácie Vás bude zaujímať. Niektorí pacienti nemajú žiadne otázky, lebo si už všetko naštudovali dopredu :), ale niektorí sa chcú poinformovať ohľadom najmenších detailov, na čo majú samozrejme právo a lekár to rešpektuje. Po všetkých vyšetreniach s Vami lekár preberie výsledky vyšetrení a budete spolu hľadať naschodnejšiu cestu za ostrým zrakom. Do úvahy sa berie v prvom rade Váš zdravotný stav a v neposlednom rade aj Vaše finančné možnosti. Skrátka, využite túto možnosť a spýtajte sa všetko, čo Vás zaujíma. Ak chcete vedieť, či musíte prísť na vstupné vyšetrenie so sprievodom, nie je to nutné (ak bývate v rovnakom meste, kde absolvujete vyšetrenie), ale keďže budete mať po kvapkách rozšírené zreničky, do ktorých preniká viac svetla, musíte rátať s tým, že oči budú po vstupnom vyšetrení citlivejšie na svetlo. Okrem toho rozšírené zreničky u niektorých pacientov spôsobujú zníženú ostrosť videnia a preto šoférovanie môže byť vyčerpávajúce, nepríjemné a v konečnom dôsledku aj nebezpečné. Preto nie je na škodu, ak si so sebou zoberiete šoféra na cestu domov :) Môžete teda prísť na vyšetrenie autom? Ak sa tomu dá vyhnúť, radšej auto nechajte doma. Poprípade si zabezpečte odvoz na cestu domov, alebo sa nechajte odviezť taxíkom, či mestskou hromadnou dopravou.
Laserová operácia očí
Zdroj: omnieye.ca
  

Musím pred operáciou prestať nosiť kontaktné šošovky?


Všetky tieto informácie Vám sprostredkuje lekár, ale áno. Tak isto aj pred vstupným vyšetrením. Kontaktné šošovky konštantným tlakom na oko a zníženým prísunom kyslíka môžu ovplyvňovať niektoré dôležité parametre pri vyšetrení a taktiež pri samotnej operácii. Preto ak ste nositeľmi mäkkých kontaktných šošoviek, budete sa ich musieť vzdať na 5 dní pred vyšetrením a 2 dni pred operačným zákrokom. Ak nosíte tvrdé kontaktné šošovky, nenoste ich 2 týždne pred vyšetrením a 3 dni pred zákrokom.

Čo ma čaká po laserovej operácii očí?


V prvom rade by ste mali odpočívať. Laserovú operáciu očí predsa neabsolvujete každý deň, tak si doprajte oddych. Ideálne je, keď prídete domov, hodíte sa do postele a zaspíte na pár hodín. Mali by ste v princípe dodržať len dve zásady: nepretierať si oči a kvapkajte si pravidelne očné kvapky, ktoré ste dostali po zákroku. V tomto prípade však platí jedna výnimka. Ak ste zaspali, nebuďte sa kvôli kvapkaniu kvapiek do očí. Spánok je bezprostredne po operácii pre oko oveľa zdravší, ako kvapky. Ak Vám nebudú oči robiť žiadne problémy nevidím dôvod, prečo by ste mali vynechať televíziu, alebo prácu s počítačom.


Koľkokrát musíte ísť na kontrolu?


Každá klinika, ktorá vykonáva laserové operácie očí má v tomto iné pravidlá a taktiež záleží aj od typu laserovej operácie, ktorú ste podstúpili, ale v zásade platí, že by ste na kontrolu mali prísť 1. a 7. deň po operácii a potom až o mesiac.


Budete po laserovej operácii očí PN?


Pri tomto type zákroku nie je nutné ísť na PN. Ale je vhodné naplánovať si po operácii voľnejší režim a to platí aj pre prácu. Minimálne prvé tri dni. Preto je ideálne, ak sa Vám podarí absolvovať zákrok v piatok, cez víkend sa dáte "dokopy" a v pondelok už budete úplne fit! Ak však PN-ku budete chcieť, lekár Vám ju bez problémov vystaví.


Laserová operácia očí - cestovanie autom, lietadlom, dovolenka pri mori a lyžovanie


Riadiť auto by ste mali z hľadiska funkcie zraku okolo 3. - 7. dňa po zákroku. Aspoň tak sa to osvedčilo na väčšine pacientov. Ak však neptríte k tejto väčšine, zbytočne sa neponáhľajte a počkajte, kým Vaše oči nebudú v bezchybnom stave. Cestovanie lietadlom nemá žiaden vplyv na operované oči. Takže ak by ste potrebovali, teoreticky môžete odletieť hneď po operácii. Samozrejme, len ako pasažier :)

A čo dovolenka pri mori, alebo na horách? V podstate platí, že by ste sa 4 týždne po operácii mali vyhnúť potápaniu v mori, bazénoch, alebo sladkovodných vodách. Pre lyžovanie a iné športy, kde hrozia časté pády a nárazy platí to isté. Plus musíme brať do úvahy intenzívnejšie slnečné žiarenie na horách a pri mori, ktoré nie je príjemné pre čerstvo operované oči.
 

Aká je cena laserovej operácie očí?


Keď ste sa "prekúsali" až sem, určite Vás bude zaujímať, koľko takýto zákrok stojí. Na túto otázku je ťažké odpovedať, lebo ceny sa líšia v závislosti od zákroku, mesta a samotného zariadenia, kde Vám budú operáciu vykonávať. Ceny laserovej operácie v Bratislave sa prirodzene líšia od tých v Ružomberku a pohybujú sa v rozpätí od 400 - 1400 €/oko.

Každopádne, skôr ako sa rozhodnete pre laserovú operáciu očí, poinformujte sa u svojich známych, poprípade na internete, aby ste získali predstavu, ktoré zdravotnícke zariadenie má najlepší prístup a personál, aby laserová operácia očí bola príjemným zážitkom, ktorý odštartuje Vašu cestu po tomto svete s bezchybným zrakom a nie doslova nočnou morou.

Absolvovali ste už laserovú operáciu očí? Napíšte do komentárov svoje skúsenosti a postrehy. Budem sa tešiť na vaše názory.

39 komentárov:

  1. Laserová Operácia Očí13:54

    Najlepšie zľavy na jednom mieste
    až do 70%.
    www.megazlava.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Petra13:58

    Dobry den, ja by som sa chcela informovat o tom, ci laserova operacia oci boli? Chcela by som vidiet bezchybne, ale na druhu stranu mam panicky strach, ked si to cele predstavim. ja nemozem ani nosit sosovky, lebo si neznesiem nic pchat do oka. Aj kvapkanie ocnych kvapiek je hotove utrpenie! A nemoze sa stat, ze pri operacii zmurknem? :D ja viem, su to hrozne otazky, ale trapi ma to!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Admin14:28

      Petra, vobec sa neospravedlnuj za otazky :) Vsetko co si sa spytala je uplne normalne. K samotnemu zakroku ti neviem povedat podrobnosti, lebo nie som lekar, takze to necham na odbornikov :) Avsak samotna operacia neboli, lebo oko budes mat znecitlivene a potom co sa tyka pooperacnych stavov, to je vysoko individualne. Niektori ludia pocituju len mierne rezanie oci a niektori sa stazuju na viac neprijemne pocity. Vsetko je to aj o psychologickom rozpolozeni. Ak budes ocakavat neznesitelnu bolest a budes sa sustredit na kazde "pichnutie" potom sa ti stav po operacii bude tazsie znasat. Radim Ti vsak, aby si si zasla na bezplatne stretnutie do zariadenia, kde budes chciet absolvovat operaciu a tam sa ich na vsetko povypytuj.

      Odstrániť
    2. Anonymný10:34

      Ahoj Peti, vobec sa nemusis bat. Ja som tiez podobny typ a tiez som pred operaciou trpela, lebo z okuliarov ma bolela hlava a do oci si nic nedokazem dat. Tiez ani ocne kvapky si neviem nakvapkat. Laserova operacia oci bola pre mna jedine riesenie. Zakrok som sa snazila si velmi nepredstavovat, lebo sa ma zmocnili inak uzkostne stavy. Kamaratka psychologicka mi poradila autosugesciu, kedy som si predstavovala len prijemny priebeh operacie, na to zle som nemyslela a dost mi to pomohlo. Teraz som 2 roky od operacie a nemozem si to vynachvalit :)

      Odstrániť
  3. Operácia očí laserom - neovizia.sk‎19:37

    Zbavíme Vás okuliarov a šošoviek! Moderné technológie, skúsení lekári
    kliknite si na www.neovizia.sk/operacia-oci

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Rosario07:09

    Caute , chcela by som sa spytat tych, co absolvovali laserovu operaciu oci v Kosiciach vedeli by ste mi odporucit to miesto? Ale len ked ste boli tip top spokojni! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Matej10:13

    Ahojte, chcem si dat v blizkej buducnosti operovat oci a ta budm rad, ak sem prispejete so svojimi skusenostami, nazormi, rad si precitam vsetky pre a proti, aby som sa spravne rozhodol.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Anonymný11:32

      Ahoj Matej, urcite chod do toho, nemusis sa vobec bat...mna operacia, ani pooperacny stav vobec neboleli, len ma trochu svrbeli oci, ale nie je to nic, co by bolelo, je to len neprijemne a citis nekomfort oproti beznemu stavu oci, ktore si vlastne ani neuvedomujes :) Inak vsetko prebehlo rychlo, v pohodicke a hlavne vidim ostro za vsetkych okolnosti!! to je pocit na nezaplatenie

      Odstrániť
  6. Bezbolestná operácia očí‎13:32

    Metódou Femto Lasik. Zľava 26 %
    Ostrý zrak na druhý deň. Za 645 €
    Viac na www.zlavadna.sk/Laserová-operácia-očí

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Simona16:04

    Ja si nemozem vynachvalit pana doktora Piovarciho z kliniky NeoVizia v Petrzlke, Bratislave. Je velmi ochotny, mily a na operaciu idem za tyzden, uz teraz sa nemozem dockat :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Bezbolestná operácia očí - Bojíte sa bolesti? - Oftum.sk‎21:43

    www.oftum.sk/‎
    U nás sme napravili zrak už 10tisíc pacientom

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Operácia očí 6D laserom - neovizia.sk‎22:16

    Operácie očí s doživotnou zárukou kvalitné femtosekundový laser ZEISS
    www.neovizia.sk/vysetrenie-operacie

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Operácia očí v Žiline22:16

    1. žilinské očné centrum‎
    www.vikom.sk/‎
    Excimerová chirurgia oka.
    Najvýhodnejšie operácie očí v SR!

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Laserová operácia očí10:39

    laser.spinn.sk/‎
    044/321 12 90
    Zbavte sa okuliarov či kontaktných
    šošoviek. Objednajte sa u nás.

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Laserová operácia očí zľava!10:40

    Nájdete ju na www.megazlava.sk/‎
    Najlepšie zľavy na jednom mieste
    až do 70%.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Operácia Očí Ružomberok‎10:42

    laser.spinn.sk/‎
    Bezbolestná operácia očí excimerom
    za výhodné ceny. Objednajte sa na čísle 044/321 12 90

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Judita13:26

    Mate niekto skusenosti s klinikou Neovizia v Bratislave? Chcela by som si tam dat operovat kratkozrakost, ale nasjkor som zvedava na Vase skusenosti.

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Akcia Operácia Očí -42% - Zlavomat.sk‎13:52

    Operácia oboch Očí v Nových Zámkoch teraz Bezbolestne s Profesionálmi!
    zlavomat.sk/Operacia_Oci_Nove_Zamky

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Anonymný11:25

    Chcela by som si dat operovat oci laserovou operaciou, ale neviem, ktora klinika je najlepsia. Vedeli by ste mi niekto poradit? Najlepsie by bolo v Bratislave...

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Bezflapová operácia očí - neovizia.sk‎11:26

    www.neovizia.sk/d3-smile‎
    0911 345 110
    Najmodernejšia operácia očí pomocou femtosekundovým laserom VisuMax

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Špičkové operácie zraku‎ laserom11:27

    www.uvea.sk/‎
    043/401 26 03
    Najmodernejšie laserové technológie
    bezpečné a bezbolestné zákroky.

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Laserová operácia očí | Veni-vidi, Bratislava, Košice11:29

    www.veni-vidi.sk/index.php/sk/operacie

    Absolvujte laserovú operáciu očí v klinike očnej mikrochirurgie Veni-vidi a zbavte sa očných ochorení, ktoré vás trapia. Nájdete nás v Bratislave a v Košiciach.

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Anonymný13:12

    Prosim Vas, chcel by som vyskusat laserovu operaciu oci, mohli by ste sem napisat svoje skusenosti, popripade na akej klinike ste absolvovali zakrok a ako ste boli spokojni?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Leila12:24

      Tiez by ma zaujimalo, ako to vsetko prebieha. laserova operacia oci by uplne vyriesila moje problemy so zrakom pri sportovani, ale nechcem skocit do toho naslepo, alebo skoncit slepa :) hehe, ved viete ako to myslim...

      Odstrániť
    2. Anonymný13:16

      Laserova operacia oci je to najlepsie, co mozete pre svoje oci spravit! Vazne, nesrandujem. Kazdy, kto nema zrak v poriadku vie, ako to komplikuje zivot.

      Odstrániť
    3. Anonymný14:00

      Laserova operacia oci je teraz piknik v porovnani s tym, co sa muselo odtrpiet v minulosti :) teraz co mi hovorili kamosi, vobec to neboli...ja som pred 8 rokmi skoro vyskocil z koze. Takze smelo do toho a budte vdacni za pokrok :)

      Odstrániť
    4. Anonymný16:23

      Vobec nemas nad cim uvazovat, je to pohodicka, neboli to, samotny zakrok trva chvilocku. Ja si operaciu velmi pochvalujem.

      Odstrániť
  21. Laserová operácia očí NEOVIZIA14:39

    Dobry den, dal si tu prosim niekto operovat oci v Neovizii? Ake su Vase dojmy a skusenosti? Boli ste spokojni?

    OdpovedaťOdstrániť
  22. Anonymný09:46

    Ahojte, chcela by som mat lepsi zrak, okuliare mi nesvedcia, sosovky ma stipu a rezu v ociach, preto ma zaujala laserova operacia oci. Prosim vas, boli to? Ake mate skusenosti s tymto zakrokom?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Anonymný14:22

      Ahoj, ak nevadi, budem ti tykat :) Uz je to skoro rok, co mi laserova operacia oci zmenila zivot na nepoznanie. Ten pocit, ked nemas na ociach zacapkane okuliare, alebo nemusis menit slnecne a dioptricke na beziacom pase, podla toho, ako sa meni pocasie je neskutocny...Na nic necakaj. A neboli to ;)

      Odstrániť
    2. Anonymný15:14

      Viem ako sa citis, tiez som si to prezila, ale laserova operacia oci rozhodne stoji za ten komfort, ktory citis pri beznom zivote po zoperovani oci. Obavy su normalne, ale ono ti vsetko lepsie vysvetli lekar...kazdy to preziva individualne...ja som si mohla precitat 100 pozitivnych recenzii a potom mi stacila jedna od frflosa, ktory sa na vsetko stazuje a nedokaze vydrzat trochu diskomfortu a bola som vydesena na smrt, az som tu operaciu nechcela podstupit. Ale jasne, ze vsetko dopadlo v pohode nakoniec...

      Odstrániť
    3. Anonymný16:11

      Laserova operacia oci bolo najlepsie rozhodnuie v mojom zivote. ked budes mat po, som si ista, ze to budes tiez tak hodnotit :)

      Odstrániť
    4. Anonymný16:18

      Ak vam vadia sosovky, alebo okuliare pri beznom zivote, nie je co riesit, laserova operacia oci je najlepsie riesenie. Ak vsak zvazujete operaciu len kvoli tomu, ze si myslite, ze Vam okuliare nesvedcia, potom si to este dobre premyslite. Koniec koncov, je to zasah do organizmu, nie je to mavnutie carovnym prutikom.

      Odstrániť
    5. Anonymný16:21

      Dakujem za tipy :) pocula som ze, niekedy sa dioptrie vracaju aj po operacii? Je to pravda??

      Odstrániť
    6. Anonymný15:00

      Ano, moze to byt pravda, ale v kvalitnych, spickovych a hlavne profesionalnych centrach mas narok na dozivotnu zaruku na laserovu operaciu oci. Ak by sa ti znova kazil zrak, skoriguju ti ho zadarmo.

      Odstrániť
    7. Millie15:22

      Nejde podla mojho nazoru ani tak o to, ci ma clovek narok na bezplatne skorigovanie zraku, ale ci ma dostatocne hrubu rohovku na opakovany zakrok. Nejde jednoducho z oka "odfikavat" donekonecna...Laserova operacia oci je urcite zaujimavou variantou, ktora je riesenim pre ludi, co maju problemy so zrakom, ale urcite by som ju nebrala ako bezchybnu proceduru, ktora nema absolutne ziadne vedlajsie ucinky...

      Odstrániť
    8. Rose12318:33

      Neda mi to a musim pridat svoj nazor do sudka. Neviem ci ste si vsimli, ale skoro vsetci ocni lekari, co potrebuju okuliare, okuliare aj nosia. Keby ta laserova operacia oci by bola taka uzasna a tutti frutti, tak by tie okuliare nenosili a isli by asi na tu operaciu, no nie? Ja si myslim, ze operovat by sa ludia mali dat vtedy iba ked je to nevyhnutne a pri praci im nosenie okuliarov vyrazne strpcuje zivot, alebo neznasaju sosovky. Cisto len z estetickeho hladiska je takyto zasah do organizmu podla mna velmi riskantny...

      Odstrániť
    9. Anonymný19:31

      nieco na tom, co hovori Rose123 asi bude...ja uz laserovu operaciu oci mam za sebu, ale nastastie patrim k tej skupine ludi, co sa im zivot vyrazne zlepsil po tomto zakroku. Mala som -4 dioptrie a astigmatizmus a neskutocne mi to pomohlo. Operovana som bola pred dvomi rokmi a presvedcila som na zakrok aj sestru. Takze ja si to neviem vynachvalit, ale som si bola vedoma aj rizik. Btw, bola som v excimeri. vsetko super!

      Odstrániť
    10. Anonymný20:17

      Laserova operacia oci je to najvecsie svinstvo. Ja som mala minus dvojky na oboch ociach a sice mi ich zoperovali a vidim dobre aj bez okuliarov, ale stale ma oci stipu, rezu, mam ich suche, furt si musim do nich kvapkat suche slzy. Operovana som bola pred 6 mesiacmi. Neverte, ked vam slubuju hory doly. Je to biznis ako kazdy iny, musia predat svoj produkt. Ale vtomto pripade je to hazard zo zdravim.

      Odstrániť

Share

Juhúú, páčil sa Vám článok? Potom ho zdieľajte so svojimi priateľmi :)